טיול אחרי צבא – יעדים פופולאריים

אין כמעט חייל בצה״ל שלא חולם על אחד הימים המרגשים ביותר בחייו בו הוא יעמיס את המוצ׳ילה על הגב וייצא למסע מרתק וארוך מה שכולם נוהגים לכנות היום ״טיול אחרי צבא״.

חיילים רבים חוסכים לטיול תוך כדי השירות ואלו שאין באפשרותם לעשות זאת מבחינה כלכלית, מחפשים עבודה מועדפת לחיילים משוחררים, עובדים בשיא המרץ במשך כמה חודשים לאחר השחרור, חלקם אפילו במשך שנה שלמה בכדי לחסוך למען מטרה זו.

יש כאלה שמסתפקים בנופש קצר בארץ, למשל נופש באילת, אך רבים לא מוותרים על הטיול הגדולש אחרי הצבא. היעד המבוקש תמיד היה ותמיד כנראה יהיה דרום אמריקה עם דגש על ברזיל, ארגנטינה, בוליביה וצ׳ילה. אחרים מעדיפים את חופי המרכז המתפרסים על מקסיקו, קוסטה ריקה וגוואטמלה. גם המזרח הפך בשנים האחרונות ליעד פופולארי ויש כאלה שיעדיפו את הודו, תאילנד או ויאטנם. בכל אופן, לאן שלא תבחרו ליסוע יש כמה דברים שכדאי לדעת ולהכין מראש. ליקטנו עבורכם כמה טיפים לטיול אחרי צבא.

  1. חיסונים – בכל מדינה בעיקר במדינות עולם שלישי יש וירוסים ומחלות השונים לחלוטין ממה שקיים אצלנו כאן בישראל. לכן, טרם אתם יוצאים לטיול הגדול, בררו איזה סוג של חיסונים יש לעשות באותו אזור אליו אתם נוסעים, הצטיידו בפנקס החיסונים וגשו למרפאה המתאימה.
  2. תרגומון – אז נכון שהסמארטפונים קצת תפסו את מקומם של ספרי המידע, עדיין אין על הספרונים הקטנים שיסייעו לכם להסתדר לפחות בשלב ההתחלתי עד שתלמדו את הדברים הבסיסיים שיעזרו לכם לעבור בין מקום למקום, למצוא מקום לישון, לאכול ובעיקר להסתדר.
  3. בטיול אחרי צבא עדיף לשמור על צניעות – במקומות מסוימים, עדיף שתשאירו את התכשיטים ואת דברי הערך בארץ. מקומות רבים נחשבים לעניים ממש ולכן אין סיבה ״להוציא את העיניים״ לאף אחד, זה עלול לסכן אתכם. טי שירט פשוטה, מכנס ונעליים נוחים הם בעצם כל מה שאתם צריכים כדי להנות מהמסע הזה.
  4. אמצעי זהירות חשוב– אם הייתם בקרבי אתם וודאי יודעים איך לשפצר כמו שצריך. קחו לכם שטר מקומי גבוה או אפילו 100$ אותם תוכלו לפרוט למקרה חירום, ניילנו אותם והחביאו מתחת לסולייה שלכם. אין לדעת מה יקרה בדרך ומתי תמצאו את עצמכם תקועים.
  5. רשימת ציוד – אז נכון שיש כמעט הכל בכל מקום אבל יש כמה דברים בסיסיים שכדאי לכם לקחת אתכם מהארץ, במיוחד אם אתם הולכים על טיול של מוצ׳ילרים אמיתיים – אלתוש עוצמתי, מעיל גשם (דק), כובע, קרם הגנה, בגד ים, מצלמה זה MUST, זוג נעליים להחלפה ומעט אבקת כביסה בשקית.

טיול אחרי צבא הינו חוויה בלתי נשכחת, מסוג הדברים שתוכלו לספר לנכדים שלכם. זה הזמן שלכם להנות מהעובדה שאין לכם התחייבויות כמו ילדים או משכנתא על הראש ופשוט למקסם כל יום ולמצות אותו כאילו זה היום האחרון שלכם בכדור הארץ. יש כל כך הרבה מה לראות בכל מקום וחבל לא לנצל את זה.

 

בלוג כללי מבצעים נוספים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה אפשר למצוא מסלולי ניווט רגלי מאתגרים?
לא בטוחים היכן אתם יכולים לנווט באזורים השונים בארץ? כדאי לכם לדעת שאם אתם מחפשים מקומות מאתגרים...
קרא עוד »
יול 14, 2017
מתכננים חופשה באילת? אל תפספסו את מתחם איימקס
איימקס – מרכז הבילויים והאטרקציות מס' 1 בעיר אילת היא אולי העיר הכי כיפית בישראל, לא רק מעצם התיירות...
קרא עוד »
אפר 14, 2013
איטום קירות חיצוניים – המדריך המלא
איטום קירות חיצוניים נדרש בנסיבות שונות בעת חדירות לחות או מים לתוך המבנה. כאשר הקיר הפגוע מצוי בגובה...
קרא עוד »
ינו 10, 2022